Ondernemen

Een ondernemer heeft heel wat administratieve formaliteiten waaraan voldaan moet worden. Met SmartLoket – Ondernemen verloopt dit voortaan volledig digitaal.  Zowel startende als gevestigde ondernemers kunnen vergunningen, machtigingen, toelatingen e.d. digitaal aanvragen. Ook de verwerking van deze aanvragen gebeurt volledig digitaal. Dit levert een enorme tijdswinst op! Aanvragen worden sneller behandeld en de ondernemer krijgt sneller uitsluitsel. Een echte win-win dus.

In de Single Digital Gateway Regulation, een Europese verordening, werd vastgelegd dat alle procedures met betrekking tot het starten, exploiteren en stopzetten van een onderneming online en volledig digitaal aangeboden moeten worden. Deze verordening treedt in werking op 12/12/2023. Lokale besturen zijn zelf juridisch verantwoordelijk voor het naleven van dit onderdeel van de SDG-verordening.

SmartLoket – Ondernemen, als geïntegreerde oplossing, biedt

  • een toegangspoort naar verschillende tools ter ondersteuning van de dienstverlening naar lokale economische actoren.
  • een koppeling met beschikbare Vlaamse en federale bouwstenen.
  • een oplossing, compliant aan de Single Digital Gateway Regulation.

Wat mag u van SmartLoket – Ondernemen verwachten?

  • Een uitgebreide databank met ondernemersgegevens, gekoppeld aan het (V)KBO
  • Een digitaal loket, met een uitgebreide set aan vooraf gedefinieerde aanvragen, gekoppeld aan het e-loket voor ondernemers
  • De mogelijkheid om zelf aanvragen en processen voor ondernemers te modelleren
  • Een 360° view op de ondernemers binnen uw grondgebied
  • Een kennisdatabank met alle relevante informatie voor economische actoren

Ook interesse in SmartLoket?

Wij komen graag bij u langs voor een vrijblijvende demo.