Nieuws

Antwerpen live met SmartLoket – Adreswijziging

Ontdek de nieuwste stap in digitalisering voor een betere dienstverlening aan de burger in Antwerpen! De stad werkt sinds kort met SmartLoket – Adreswijziging, waarmee burgers nu eenvoudig online hun verhuizing kunnen melden. Geen ingewikkelde procedures meer, maar een snelle en efficiënte manier om adreswijzigingen door te geven.

Hoe werkt het? Het proces is simpel: de burger meldt zich aan en geeft zijn nieuwe adres door. Bij het inloggen worden automatisch ook gezinsgegevens van de burger opgehaald, zodat deze meteen mee kunnen worden overgezet.

Achter de schermen zorgt SmartLoket ervoor dat de informatie naar de backoffice toepassing wordt doorgestuurd, zonder dat er iets handmatig moet worden overgetypt. Voor de stad verandert er niets; de aanvragen worden nog steeds via de vertrouwde weg behandeld.

En wat betekent dit voor de burger? Die wordt automatisch op de hoogte gehouden van de status van zijn adreswijziging, onder andere via ‘Mijn burgerprofiel’, en wordt uitgenodigd voor een aanpassing aan de identiteitskaart.

Benieuwd naar alle modules van SmartLoket?

Meer info 

Nieuwe besturen live met SmartLoket – Meldingen

Nieuwe besturen live met SmartLoket – Meldingen

De voorbije maanden zijn de stad Vilvoorde en de gemeenten Beveren, Hechtel-Eksel, Kortenaken en Nijlen live gegaan met SmartLoket – Meldingen. Met SmartLoket – Meldingen kunnen burgers, bedrijven en verenigingen eenvoudig meldingen doen via een meldingskaart. Deze meldingen worden centraal verzameld en direct naar de juiste dienst gestuurd.

Nieuwe telefoonnummers

Nieuwe telefoonnummers

Belangrijke update: Green Valley Belgium heeft nieuwe telefoonnummers! Vanaf nu kunt u ons bereiken op:  +32 11 30 01 60 (algemeen nummer)  en +32 11 30 01 61 (Servicedesk)

We raden u aan om deze nieuwe nummers meteen te gebruiken, aangezien de oude nummers slechts tijdelijk, tot eind juni, doorgeschakeld worden.

Het nieuwe Verenigingsloket, krachtig verbonden met SmartLoket en CSderden

Het nieuwe Verenigingsloket, krachtig verbonden met SmartLoket en CSderden

Op 30 januari werd een eerste versie van het Verenigingsloket officieel gelanceerd. Green Valley Belgium is er trots op om deel uit te maken van dit nieuwe initiatief van de Vlaamse overheid. De gemeente Beveren is, met SmartLoket als pilootproject, één van de eerste steden en gemeenten in Vlaanderen die live is gegaan op dit platform. 

Herk-de-Stad optimaliseert dienstverlening burgerzaken met SmartLoket 

Herk-de-Stad optimaliseert dienstverlening burgerzaken met SmartLoket 

In het Limburgse Herk-de-Stad, een stad met ongeveer 12.750 inwoners, heeft het bestuur opmerkelijke stappen gezet om digitale dienstverlening te omarmen. In een gesprek met Alain Steenaerts, verantwoordelijke voor de Dienst Burgerzaken, vertelt hij waarom Herk-de-Stad met SmartLoket zo sterk heeft ingezet op digitalisering.

Green Valley Belgium lanceert digitaal ondernemersloket

Green Valley Belgium lanceert digitaal ondernemersloket

Een ondernemer heeft heel wat administratieve formaliteiten waaraan voldaan moet worden. Met SmartLoket – Ondernemen verloopt dit voortaan volledig digitaal.  Zowel start-ups als gevestigde ondernemers kunnen hier vergunningen, machtigingen, toelatingen e.d. digitaal aanvragen.

Ook interesse in SmartLoket?

Wij komen graag bij u langs voor een vrijblijvende demo.