Nieuws

Gemeente As automatiseert dienstverlening met SmartLoket

Klaar zijn voor de toekomst. Dat was de belangrijkste reden waarom gemeente As de voorbije 2 jaar alles op alles heeft gezet om de dienstverlening te optimaliseren en digitaliseren. De gemeente vond namelijk dat de dienstverlening niet altijd optimaal verliep, dat moet voortaan beter op maat van de burger. Met SmartLoket, het digitaal loket van Green Valley Belgium, kan de gemeente zelf aanvragen en processen digitaliseren, om zo een rijk aanbod aan diensten aan te bieden aan de inwoners. Ook de modules ‘Meldingen’ en ‘Papieren en attesten’ spelen hier een belangrijke rol in. 

“We hebben vooral ingezet op het centrale meldpunt, waar mensen heel snel meldingen kunnen doen, want daar liep het vroeger wel eens fout.” vertelt burgemeester Tom Seurs aan TV Limburg. “En het digitaal loket waar heel snel attesten aangevraagd kunnen worden en vragen beantwoord kunnen worden. Daar hebben we sterk op ingezet. Daarnaast blijft het gemeentehuis uiteraard ook gewoon geopend, voor mensen die wat meer moeite hebben met deze digitalisering. Naast de normale afspraken kan je ook nog steeds gewoon binnenlopen voor je aanvragen en we willen zelfs tot bij de mensen thuis gaan, voor mensen die minder mobiel zijn.” 

De burgemeester wil hiermee tonen dat As er staat en klaar is voor de toekomst. En dat ook kleinere gemeenten mee vooruit kunnen. Green Valley Belgium is uiteraard trots dat we hier met SmartLoket ons steentje konden bijdragen. 

Lees meer over SmartLoket

Bron: TV Limburg

Uw COVID-19 vaccin op Mijn burgerprofiel

Uw COVID-19 vaccin op Mijn burgerprofiel

Kent u Mijn burgerprofiel al? Het is de plaats waar u al uw zaken met de overheid veilig en digitaal kunt regelen. Mijn burgerprofiel verzamelt al uw officiële gegevens en uw overheidsadministratie in één persoonlijk overzicht. Hebt u een aanvraag ingediend? Dan kunt...

Digitale dienstverlening breidt uit

Digitale dienstverlening breidt uit

Ook inwoners van Herk-de-Stad en Peer kunnen vanaf nu attesten en uittreksels digitaal aanvragen. Dag en nacht, 7 dagen op 7. Herk-de-Stad en Peer hadden al enkele jaren een digitaal loket waarmee de burger van thuis uit attesten en uittreksels kon aanvragen. De...

25 attesten en uittreksels digitaal beschikbaar!

25 attesten en uittreksels digitaal beschikbaar!

Goed nieuws voor de inwoners van Bocholt en Zutendaal! Sinds begin april kunnen ze 25 attesten en uittreksels digitaal aanvragen, 7 dagen per week, 24 uur per dag, zonder dat ze zich hiervoor naar het gemeentehuis moeten verplaatsen. De dienst Burgerzaken levert...

Ook interesse in SmartLoket?

Wij komen graag bij u langs voor een vrijblijvende demo.