Nieuws

Gemeente As automatiseert dienstverlening met SmartLoket

Klaar zijn voor de toekomst. Dat was de belangrijkste reden waarom gemeente As de voorbije 2 jaar alles op alles heeft gezet om de dienstverlening te optimaliseren en digitaliseren. De gemeente vond namelijk dat de dienstverlening niet altijd optimaal verliep, dat moet voortaan beter op maat van de burger. Met SmartLoket, het digitaal loket van Green Valley Belgium, kan de gemeente zelf aanvragen en processen digitaliseren, om zo een rijk aanbod aan diensten aan te bieden aan de inwoners. Ook de modules ‘Meldingen’ en ‘Papieren en attesten’ spelen hier een belangrijke rol in. 

“We hebben vooral ingezet op het centrale meldpunt, waar mensen heel snel meldingen kunnen doen, want daar liep het vroeger wel eens fout.” vertelt burgemeester Tom Seurs aan TV Limburg. “En het digitaal loket waar heel snel attesten aangevraagd kunnen worden en vragen beantwoord kunnen worden. Daar hebben we sterk op ingezet. Daarnaast blijft het gemeentehuis uiteraard ook gewoon geopend, voor mensen die wat meer moeite hebben met deze digitalisering. Naast de normale afspraken kan je ook nog steeds gewoon binnenlopen voor je aanvragen en we willen zelfs tot bij de mensen thuis gaan, voor mensen die minder mobiel zijn.” 

De burgemeester wil hiermee tonen dat As er staat en klaar is voor de toekomst. En dat ook kleinere gemeenten mee vooruit kunnen. Green Valley Belgium is uiteraard trots dat we hier met SmartLoket ons steentje konden bijdragen. 

Lees meer over SmartLoket

Bron: TV Limburg

Stad Antwerpen live met Papieren en attesten

Stad Antwerpen live met Papieren en attesten

Ook in de Stad Antwerpen is het nu mogelijk om attesten digitaal aan te vragen, sinds de go-live van de module Papieren en attesten binnen SmartLoket. Voortaan kunnen akten van de burgerlijke stand en uittreksels uit het strafregister gewoon online aangevraagd worden....

Maasmechelen lanceert ondernemersloket

Maasmechelen lanceert ondernemersloket

Een ondernemer heeft heel wat administratieve formaliteiten waaraan voldaan moet worden. Om dat voor de ondernemers gemakkelijk te maken, verloopt dit in Maasmechelen voortaan volledig digitaal, via SmartLoket.  Zowel startende als gevestigde ondernemers kunnen...

Webinar SmartLoket – Meldingen

Webinar SmartLoket – Meldingen

Heeft u het ook gemerkt? De dienstverlening van uw openbaar bestuur is het voorbije 1,5 jaar helemaal veranderd.Waar de burger vroeger gewoon even langskwam op het gemeente- of stadhuis wordt er vandaag steeds vaker via digitale kanalen gecommuniceerd. Benieuwd hoe u...

Ook interesse in SmartLoket?

Wij komen graag bij u langs voor een vrijblijvende demo.