Nieuws

Smartloket verhuis

In Beerse, Berlaar en Herk-de-Stad gebeurt de aangifte verhuis nu volledig digitaal

Dat digitalisering staat voor een betere dienstverlening aan de burger, dat hebben ze in Beerse, Berlaar en Herk-de-Stad recent mogen ervaren. Sinds de go-live van de modules adreswijziging en verhuis naar het buitenland binnen SmartLoket, gebeurt de aangifte verhuis in deze drie gemeentes nu volledig digitaal. Een groot verschil voor de burger! Voortaan moeten ze niet meer langskomen om een verhuis te melden, de adreswijziging kan gewoon online geregistreerd worden. 

Hoe dat precies in z’n werk gaat? Heel eenvoudig! 

De burger registreert de adreswijziging online en geeft zo zijn nieuwe adres door. Na aanmelden worden ook zijn gezinsgegevens automatisch opgehaald waardoor deze gemakkelijk mee verhuisd kunnen worden

SmartLoket zorgt er achter de schermen voor dat dit doorgestuurd wordt naar de back-office toepassing. Zo hoeft u niets meer over te typen. Voor het gemeentebestuur verandert er niets, u blijft de aanvragen via de gekende weg behandelen. 

En de burger?

Die wordt op de gepaste momenten automatisch, onder meer via ‘Mijn burgerprofiel’ op de hoogte gehouden van de status van zijn adreswijziging en uitgenodigd om zich aan te bieden op het gemeentehuis voor een aanpassing aan de identiteitskaart.

Ook een verhuis naar het buitenland kan online geregistreerd worden. 

Benieuwd naar al de modules van SmartLoket?

Gemeente As automatiseert dienstverlening met SmartLoket

Gemeente As automatiseert dienstverlening met SmartLoket

Klaar zijn voor de toekomst. Dat was de belangrijkste reden waarom gemeente As de voorbije 2 jaar alles op alles heeft gezet om de dienstverlening te optimaliseren en digitaliseren. De gemeente vond namelijk dat de dienstverlening niet altijd optimaal verliep, dat...

Uw COVID-19 vaccin op Mijn burgerprofiel

Uw COVID-19 vaccin op Mijn burgerprofiel

Kent u Mijn burgerprofiel al? Het is de plaats waar u al uw zaken met de overheid veilig en digitaal kunt regelen. Mijn burgerprofiel verzamelt al uw officiële gegevens en uw overheidsadministratie in één persoonlijk overzicht. Hebt u een aanvraag ingediend? Dan kunt...

Digitale dienstverlening breidt uit

Digitale dienstverlening breidt uit

Ook inwoners van Herk-de-Stad en Peer kunnen vanaf nu attesten en uittreksels digitaal aanvragen. Dag en nacht, 7 dagen op 7. Herk-de-Stad en Peer hadden al enkele jaren een digitaal loket waarmee de burger van thuis uit attesten en uittreksels kon aanvragen. De...

25 attesten en uittreksels digitaal beschikbaar!

25 attesten en uittreksels digitaal beschikbaar!

Goed nieuws voor de inwoners van Bocholt en Zutendaal! Sinds begin april kunnen ze 25 attesten en uittreksels digitaal aanvragen, 7 dagen per week, 24 uur per dag, zonder dat ze zich hiervoor naar het gemeentehuis moeten verplaatsen. De dienst Burgerzaken levert...

Ook interesse in SmartLoket?

Wij komen graag bij u langs voor een vrijblijvende demo.