Nieuws

Smartloket verhuis

In Beerse, Berlaar en Herk-de-Stad gebeurt de aangifte verhuis nu volledig digitaal

Dat digitalisering staat voor een betere dienstverlening aan de burger, dat hebben ze in Beerse, Berlaar en Herk-de-Stad recent mogen ervaren. Sinds de go-live van de modules adreswijziging en verhuis naar het buitenland binnen SmartLoket, gebeurt de aangifte verhuis in deze drie gemeentes nu volledig digitaal. Een groot verschil voor de burger! Voortaan moeten ze niet meer langskomen om een verhuis te melden, de adreswijziging kan gewoon online geregistreerd worden. 

Hoe dat precies in z’n werk gaat? Heel eenvoudig! 

De burger registreert de adreswijziging online en geeft zo zijn nieuwe adres door. Na aanmelden worden ook zijn gezinsgegevens automatisch opgehaald waardoor deze gemakkelijk mee verhuisd kunnen worden

SmartLoket zorgt er achter de schermen voor dat dit doorgestuurd wordt naar de back-office toepassing. Zo hoeft u niets meer over te typen. Voor het gemeentebestuur verandert er niets, u blijft de aanvragen via de gekende weg behandelen. 

En de burger?

Die wordt op de gepaste momenten automatisch, onder meer via ‘Mijn burgerprofiel’ op de hoogte gehouden van de status van zijn adreswijziging en uitgenodigd om zich aan te bieden op het gemeentehuis voor een aanpassing aan de identiteitskaart.

Ook een verhuis naar het buitenland kan online geregistreerd worden. 

Benieuwd naar al de modules van SmartLoket?

Genk lanceert de stadsapp: belangrijke stap in digitalisering

Genk lanceert de stadsapp: belangrijke stap in digitalisering

Genk lanceert een eigen stadsapp en zet hiermee opnieuw een belangrijke stap in hun digitaliseringsverhaal. Green Valley Belgium draagt hier graag een steentje aan bij! Met de lancering van deze app wordt de dienstverlening toegankelijk gemaakt voor de burger. De...

Stad Antwerpen live met Papieren en attesten

Stad Antwerpen live met Papieren en attesten

Ook in de Stad Antwerpen is het nu mogelijk om attesten digitaal aan te vragen, sinds de go-live van de module Papieren en attesten binnen SmartLoket. Voortaan kunnen akten van de burgerlijke stand en uittreksels uit het strafregister gewoon online aangevraagd worden....

Maasmechelen lanceert ondernemersloket

Maasmechelen lanceert ondernemersloket

Een ondernemer heeft heel wat administratieve formaliteiten waaraan voldaan moet worden. Om dat voor de ondernemers gemakkelijk te maken, verloopt dit in Maasmechelen voortaan volledig digitaal, via SmartLoket.  Zowel startende als gevestigde ondernemers kunnen...

Ook interesse in SmartLoket?

Wij komen graag bij u langs voor een vrijblijvende demo.